הקולות שהכריעו את הבחירות? כך שכנעו אנשים לצאת ולהצביע | צפו

נתי קאליש No Comments on הקולות שהכריעו את הבחירות? כך שכנעו אנשים לצאת ולהצביע | צפו

3,000 מתנדבי v22 דפקו בדלתות והגדילו את אחוזי ההצבעה | בעיר לוד חיבר ראש מועצת שומרון יוסי דגן את הרב אליקים לבנון בדיבורית והוא פסק למשפחה אבלה מלוד כי מצווה לקום מהשבעה ולהצביע לימין והם קמו מהשבעה – לקלפי | צפו בתיעוד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאחורי הקלעים של ניצחון הימין בבחירות: במהלך פעילות של מטה V22 בעיר לוד, הגיעו למעלה מ-3,000 מתנדבים לדפוק בדלתות הערים ובשכונות ברחבי הארץ, ע"מ להעלות את אחוזי ההצבעה במעוזי הימין ולהביא למהפך ולהקמת ממשלת המחנה הלאומי.

מטה v22 הוקם ע"י יוסי דגן יחד עם שותפיו לקבוצת "הליכוד שלי" – קבוצת ההתיישבות הגדולה בליכוד – יוני הישראלי ויעקב וינברגר, יו"ר תנועת אמונים ומועמד הציונות הדתית צבי סוכות ומנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט.

בעיר לוד פעלו למעלה מ-800 מתנדבים, שפשטו על שכונות העיר ועברו מבית לבית. ביו השאר הגיעו יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ויאיר רביבו ראש עיריית לוד לבניין בעיר וגילו כי אחת המשפחות המתגוררת בו, משפחת עולים מחבא העמים לשעבר, יושבת שבעה על מות אימם.

בני המשפחה אמרו כי הם מתחברים למסרים ורוצים לחזק את ההתיישבות ביו"ש ואת המשילות בלוד ולצאת להצביע, אך הם יושבים שבעה.

בשלב הזה בשיחה, העלה דגן את הרב אליקים לבנון, רב השומרון, על הקו ושאל אותו האם מותר להם לצאת להצביע למרות השבעה.
"זה יותר מאשר מותר", ענה הרב לבנון בשיחה, "זה ממש צורך מצווה, ולצאת לדבר מצווה יש כמה הגדות הלכתיות שממש מצווה ללכת להצביע, גם אם זה לקום מהאבלות לחצי שעה".

כמו כן אמר הרב לבנון כי אם יש עדיפות שמשהו ייקח אותם, אז זה עדיף מבחינה הלכתית, ודגן אמר כי מתנדבים יסיעו אותם מיד לקלפי, ימתינו להם ויחזירו אותם להמשך השבעה מיד בתום ההצבעה.

במהלך השיחה אמר ראש עיריית לו יאיר רביבו כי "אחד הדברים הכי חשובים שיש לנו כדי לממש את המשילות זה ללכת לבחירות להצביע".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן דגן אמר להם: "ראינו לפני שנה, הגיעו הרבה חבר'ה מהשומרון לכאן, ללוד, בשביל לעזור לאנשים ולהגן עליהם, וכשלנו יש פיגועים אתם באים לעזור לנו. אנחנו עם אחד, ואנחנו תמיד כאן ביחד. גם עכשיו הגענו מאות תושבים מהשומרון להוציא את כל התושבים".

במטה מציינים כי זו רק דוגמה אחת לעבודה הקשה של אלפי הפעילים שפעלו בכמה מוקדים ברחבי הארץ על מנת להמריץ מצביעים לצאת להצביע ולהביא לניצחון הימין. גם במפלגת הליכוד הודו לאלפי הפעילים של V22 שלטענתם הביאה לניצחון הימין. ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר אתמול למארגני המיזם כי "מטה v22 שעברו מדלת לדלת, הפכו את המגמה בערים, ותרמו תרומה גדולה לניצחון הימין בבחירות".

גם שדרן גלי ישראל והפרשן הפוליטי של עיתון ישראל היום, מתי טוכפלד תייחס לתרומת מטה v22 לניצחון הימין. טוכפלד כתב כי "מטה V22 שהקים יוסי דגן רשם השפעה אסטרטגית במערכת הבחירות והיווה תרומה משמעותית ביותר להעלאת אחוזי ההצבעה במצביעי הימין. אלפי המתנדבים של v22 שפשטו על הערים והשכונות יחד עם אווירת ה"בליץ" שמטה V22 יצר בתקשורת וברשתות, כמו גם ההצהרה התקשורתית המשותפת של בנימין נתניהו ויוסי דגן. 48 שעות קודם לפתיחת הקלפיות, הביאו לעליה משמעותית במספר המצביעים והתגלו חלק משמעותי בניצחון הימין".

השבוע הגיע לשיאו מבצע הבחירות הגדול של מיזם V22 שפעל בחודשים האחרונים להוציא את מצביעי הימין מביתם ולהביא להכרעת הבחירות. אלפי הפעילים של המיזם פשטו על מוקדים ב-12 ערים ברחבי הארץ, בהם זוהו אחוזי הצבעה נמוכים לגוש הימין, והמריצו את מצביעי המחנה הלאומי לצאת לקלפיות. במהלך הפעילות בעיר לוד הצטרפו ח"כ מירי רגב, ח"כ ישראל כ"ץ והח"כ הנכנס אליהו רביבו מהליכוד לראש מועצת שומרון יוסי דגן ולראש העיר לוד, יאיר רביבו, וזאת במטרה להמריץ עוד תושבים לצאת ולהצביע לגוש הימין.

המיזם זכה לברכת הדרך של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן שיצא במכתב תמיכה וקרא לציבור לקחת חלק בהתנדבות והפעילות של המטה ביום הבחירות. גם ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נפגש עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ועודד את המיזם. השניים הוציאו יחד קריאה משותפת למחנה הלאומי לצאת ולהצביע.



0 תגובות